Celostna prometna strategija (CPS) za občino Piran

Cilj izdelave CPS je bila priprava podrobne analize obstoječega stanja in vzpostavitev vizije, ciljev ter ukrepov za prihodnje celostno in trajnostno načrtovanje prometa v občini Piran.

Poseben poudarek je bil namenjen ureditvi (nadgradnji) trajnostne mobilnosti v samem mestu Piran, ki je v slovenskem in tudi širšem okolju unikat med mesti. V sklopu izdelave CPS je bilo izvedenih tudi 5 javnih razprav z občani in niz delavnic, terenskih ogledov ter prireditev na prostem. Končni dokument predstavlja strategijo upravljanja prometa v občini Piran za obdobje do leta 2023 in omogoča pridobitev finančnih sredstev za izvedbo predvidenega nabora ukrepov.

Aktivna protihrupna zaščita

Projektiranje protihrupnih ograj ob avtocestnih odsekih po celotni Sloveniji.

Projekt zadeva projektiranje skupno 5,90 km protihrupnih ograj ob avtocestah A1, A2 in H5 na 12. lokacijah po celotni Sloveniji. Višina PHO je med 2,5 in 5,0 m nad avtocesto, skupna površina PHO znaša 20.845 m2.

V fazi IDZ je bila izdelana Študija obremenitve s hrupom in Študija arhitektonskega oblikovanja, PHO so bile umeščene v prostor, izdelani so bili značilni prerezi in vzdolžni pogledi.

V fazi PZI so bili izdelani podrobnejši tehnični in tehnološki opisi PHO, statični izračuni nosilnih konstrukcij in popisi del s predizmerami. Izdelane so bile tudi pregledne, gradbene in komunalne situacije, karakteristični prečni, prečni in vzdolžni profili ter opažne, armaturne in delavniške risbe

Izdelava dokumentacije za ureditev križanj cest z železnico na odseku Pragersko-Hodoš

Projektno dokumentacijo smo izdelali kot vodilni partner v skupnem nastopu s podjetji SŽ – PP Ljubljana d.d., Tiring d.o.o. in BPI d.o.o., pri izdelavi tega obsežnega projekta pa je sodelovalo še večje število podizvajalcev.

Projektna dokumentacija je obsegala ureditve križanja cest z železniško progo ob njeni rekonstrukciji in elektrifikaciji s ciljem, da se odpravijo vsi nezavarovani nivojski prehodi, število zavarovanih prehodov pa se ustrezno zmanjša. Projektne rešitve so tako obsegale izvedbo 19 izvennivojskih križanj s prometnicami (5 nadvozov, 12 podvozov, 2 podhoda), rekonstrukcijo 28 nivojskih prehodov z ureditvijo avtomatskega zavarovanja ter izgradnjo novih dostopnih in povezovalnih cest zaradi ukinitve 31 nivojskih prehodov. V območju tras prizadetih obstoječih cest ter načrtovanih novih cest so bile obdelane tudi potrebne vodnogospodarske ureditve, premostitve vodotokov, podporne in oporne konstrukcije ter vsa komunalna in energetska infrastruktura.

Vodnogospodarske ureditve v sklopu projekta »IDP za gradnjo II. tira Maribor – Šentilj – d.m.«

Za potrebe izgradnje II. tira Maribor – Šentilj – državna meja smo izdelali načrt vodnogospodarskih ureditev na vodotoku Cirknica, levem pritoku Cirknice in več neimenovanih vodotokih.

Na trasi železniške proge in deviacijah lokalnih cest smo izdelali regulacije vodotokov v skupni dolžini cca. 5 km. Vse ureditve so predvidene sonaravno, smiselno umeščene v prostor z upoštevanjem omilitvenih ukrepov iz elaborata ”Hidrološko – hidravlične analize s poplavnimi kartami”.

Izdelava IDP in predinvesticijske zasnove (PIZ) za gradnjo II. tira Maribor – Šentilj in nadgradnjo obstoječega tira

IDP, ki je izdelan kot strokovna podlaga za DPN, obravnava 15,65 km dolg odsek železniške proge med Mariborom in državno mejo pri Šentilju.

Na delu proge se načrtuje novogradnja dvotirne proge, na delu proge pa nadgradnja obstoječega tira in gradnja dodatnega drugega tira. Ukinjeni bodo vsi nezavarovani nivojski prehodi, večina bo nadomeščena z izvennivojskimi križanji. Projekt poleg same trase železniške proge obsega še rekonstrukcijo obstoječega predora Šentilj ter gradnjo dveh novih predorov Pekel in Štrihovec, nov viadukt Pesnica dolžine preko 900m, 3 podvoze in 4 nadvoze, 4 podhode in 1 nadhod, 3 mostove, večje število prepustov ter opornih in podpornih konstrukcij. V projektu je obdelana tudi elektrifikacija proge ter signalno-varnostna in telekomunikacijska oprema proge. Prav tako je obravnavana tudi vsa ostala komunalna in energetska infrastruktura območja investicije. Projektna dokumentacija obsega še študijo poplavne varnosti ter Predinvesticijsko zasnovo.

Hidrološko – hidravlična analiza s poplavnimi kartami v sklopu projekta »IDP za gradnjo II. tira Maribor – Šentilj – d.m.«

HH analiza s popravnimi kartami je bila izdelana v sklopu idejnega projekta (IDP) izgradnje II. tira železniške proge Maribor – Šentilj in nadgradnje obstoječega tira.

Namen HH študije je bil določiti območja, ki so izpostavljena poplavam, izdelati karte poplavne nevarnosti in karte razredov poplavne nevarnosti. Pripravili smo hidrološki izračun celotnega porečja Cirknice, opravili 2D hidravlično analizo obstoječega in predvidenega stanja ter skladno s pravilniki in uredbo predvideli ustrezne omilitvene ukrepe na obravnavanem območju.

Obvladovanje tveganj pri prevozu nevarnih snovi po državnem cestnem omrežju

Namen projekta je razviti metodologijo za spremljanje in upravljanje prevoza nevarnih snovi na državnem cestnem omrežju z GIS orodjem v realnem času.

Cilji:

  • spoznati se s slovenskimi in evropskimi predpisi o prometni varnosti in metodologiji spremljanja in upravljanja prevoza nevarnih snovi po državnem cestnem omrežju
  • oceniti razpoložljive vhodne podatke za opredelitev kritične infrastrukture prevoza nevarnih snovi po državnem cestnem omrežju
  • izdelati celovit geografski informacijski sistem (GIS) vseh ovrednotenih vhodnih podatkov in jih organizirano strukturirati
  • opredeliti najvarnejše in alternativne poti prevoza nevarnih snovi po državnem cestnem omrežju
  • razviti metodologijo spremljanja in upravljanja prevoza nevarnih snovi po državnem cestnem omrežju v realnem času s scenariji tveganj
  • testirati razvito metodologijo spremljanja in upravljanja prevoza nevarnih snovi po državnem cestnem omrežju z GIS orodjem v realnem času

Razvojni projekt PR3MIK

Vzpostavitev RR skupine Lineal za razvoj kompleksnih gradnikov za učinkovito 3D modeliranje cestne infrastrukture. 

Projekt PR3MIK je vzpostavil raziskovalno-razvojno skupino v okviru podjetja Lineal. Raziskovalni projekt je sofinanciran s strani EU v sklopu projektov KROP. Raziskovalna skupina vključuje 9 članov, ki pokrivajo naslednja področja:

  • gradbeništvo (projektiranja prometnic in prometne infrastrukture),
  • gradbena informatika (3D/4D modeliranje, avtomatizacije procesov projektiranja),
  • geodezija (lasersko skeniranje terena/infrastrukture),
  • programsko inženirstvo (algoritmi za obvladovanje oblakov prostorskih točk),
  • raziskava »BIM tržišča« za projektiranje cestne infrastrukture na ciljnih tujih trgih.

Skupina je v popolni zasedbi začela z delom 1. 3. 2014 in imela ambicijo, da v enem letu doseže naslednje cilje:

  • raziskava BIMa za projektiranje cestne infrastrukture:
    • pregled”state-of-the-art” konceptov, tehnologij in dobrih praks,
    • pregled “Raziskava potencialov uporabe 4D, 5D, nD modelov za projektiranje cestne infrastrukture.
  • raziskava »BIM tržišča« za projektiranje cestne infrastrukture na ciljnih tujih trgih.
  • razvoj pametnih 3D gradnikov za cestno infrastrukturo
    • pregled “Izdelava pametnih 3D gradnikov za potrebe projektantov (vozišče, krožišče, rekonstrukcije, obcestni prostor, odvodnjava…
  • obdelava oblakov točk
    • razvoj algoritmov za identifikacijo elementov cestne infrastrukture v oblaku 3D točk pridobljenih z laserskim skeniranjem.

Raziskovalna skupina podjetja Lineal se je novembra 2014 udeležila tekmovanja CITA Smart Collaboration Challenge 2014. S projektom RO3D – SMART se je skupina lotila izziva rekonstrukcije ceste z uporabo BIM tehnologije na osnovi podatkov pridobljenih iz oblaka točk (lasersko skeniranje) in pametnih gradnikov za 3D projektiranje cest. V konkurenci 5 finalistov iz Anglije, Irske in Slovenije je skupina osvojila 1. mesto. 

Vzpostavitev sistema za monitoring premostitvenega objekta in poteka prometa na območju nadvoza Grobelno

V letu 2013 se je Direkcija RS za ceste odločila izpeljati pilotni projekt spremljanja stanja nadvoza čez železniško progo v Grobelnem.

Projekt vključuje meritve prometnih obremenitev težkih tovornih vozil in prevozov nevarnih snovi ter spremljanje stanja konstrukcije (meritve deformacij, upornosti kablov, korozije armature, blodečih tokov ter akustičnih emisij dilatacij). Za objekt je bil  prvič na mostovih izdelan in verificiran informacijski model objekta – BIM (Building Information Model).

Spremljanje stanja oz. monitoring konstrukcij se sicer v svetu vedno bolj uveljavlja. Dva izmed razlogov sta:

  • bistvena pocenitev elektronskih komponent potrebnih za izvajanje meritev ter
  • razvoj programskih orodij, ki omogočajo učinkovito obdelavo podatkov in vizualizacijo rezultatov. 

Razvojna naloga podjetja Lineal d.o.o je zajemala sledeča poglavja:

  • opisi in namen sistemov za prepoznavo vozil z nevarnimi snovmi na osnovi video detekcije, 
  • tehnologija delovanja detekcije in zanesljivost delovanja, 
  • analiza obstoječega stanja v Sloveniji, 
  • pregled aktualnih oz. obstoječih sistemov/rešitev,
  • izbira optimalnega sistema  upoštevajoč konkretne karakteristike lokacije in osnovnega video sistema za potrebe identitete preobteženih vozil (v sodelovanju s Cestel d.o.o),
  • analiza  avtomatskega sistema za merjenje dimenzij vozil ter postavitev vremenske postaje,
  • izdelava splošnih smernic/strategije za vzpostavitev širšega sistema omrežja tovrstnih kontrolnih točk na državnem cestnem omrežju,
  • izdelava BIM modela.