Prometna študija južne obvozne ceste mesta Slovenj Gradec

Izdelava makro prometnega modela in kapacitetne analize križišč, v sklopu načrtovane južne obvozne ceste mesta Slovenj Gradec.

Za potrebe načrtovanja južne obvoznice mesta Slovenj Gradec, je bil izdelan makro-prometni model širšega vplivnega območja Koroške regije ter mikro-prometni model za potrebe kapacitetne analize križišč, ki so predvidena v sklopu izgradnje obvoznice.

Ugotovljeno je bilo, da se z izgradnjo južne obvozne ceste občutno prometno razbremeni Celjska cesta, ki poteka skozi mesto Slovenj Gradec in po svoji strukturi ni primerna za tranzitni promet (lokalne zožitve, bližine šol ipd.). Projekcije bodočega odvijanja prometa kažejo, da se bo z izgradnjo južne obvozne ceste, nanjo preusmeril tranzitni promet v/iz smeri Kotelj ter tudi dobršen del mestnega prometa.

Rezultati prometnega vrednotenja so pokazali tudi občutne časovne in kilometrske prihranke vozil na mestnem cestnem omrežju, s čimer se bo zmanjšal negativen okoljski vpliv prometa za večino prebivalcev Slovenj Gradca.  

Informacijsko modeliranje za odsek železniške proge Maribor–Šentilj

V fazi načrtovanja (PGD in PZI) smo za naročnika načrtovali in vodili projekt skozi BIM-pristop na lastnem skupnem podatkovnem okolju (CDE), izdelali BIM 3D-modele za cestne ureditve s pripadajočimi objekti, BIM 4D- in 5D-modele ter vršili BIM-koordinacijo.

Za naročnika smo vodili projekt v BIM-okolju z vzpostavitvijo projektnega strežnika, izdelali parametrične BIM 3D-modele (podporne in oporne konstrukcije, cestne ureditve s pripadajočo prometno opremo, komunalni vodi in podvoz), vključno s popisom in predračunom del ter 4D- in 5D-simulacijo gradnje, ki ustrezno reprezentira vse projektne rešitve v fazi PGD in PZI. Med fazo načrtovanja se je periodično izvajala koordinacija vseh BIM-modelov.

Meteorna odvodnja v sklopu projekta AC Draženci – MMP Gruškovje

V sklopu izvedbe projekta za izgradnjo avtocestnega odseka med Draženci in mejnim prehodom Gruškovje smo izdelali načrt odvodnje padavinskih voda.

Projekt obravnava tako odvodnjo iz avtocestnih površin kot tudi vseh pripadajočih deviacij. Obdeluje konceptualne in tehnične rešitve odvodnje na osnovi trasnega in niveletnega poteka cest, ter upoštevajoč vseh relevantnih danosti prostora kot tudi vseh ostalih predvidenih ureditev. Del projektne dokumentacije obravnava tudi način čiščenja in ponikanja padavinskih voda.

Izdelava projektne dokumentacije avtocestnega odseka Draženci – MMP Gruškovje

Projektno dokumentacijo smo izdelali kot partner v skupnem nastopu s podjetjema BPI d.o.o. in podjetjem GI ZRMK d.o.o..

Izdelana je bila projektna dokumentacija za avtocestni odsek v dolžini 13,03 km in s tremi novimi avtocestni priključki: Lancova vas, Podlehnik in Zakl. V sklopu celotnega projekta je bila izdelana tudi dokumentacija za novo vzporedno regionalno cesto v dolžini 13,9 km, predor, mostove, nadvoze, podvoze, podhode, oporne in podporne konstrukcije, prepuste, aktivno in pasivno protihrupno zaščito ter pripadajočo prometno in komunalno infrastrukturo.

AC A4 Slivnica–MMP Gruškovje

Načrti za oporne konstrukcije na avtocesti Draženci–Podlehnik–MMP Gruškovje.

Za potrebe izvedbe avtoceste od Dražencev do mejnega prehoda Gruškovje smo izdelali načrt opornih konstrukcij. Izdelali smo skupaj 12 opornih konstrukcij.

Razvojni projekt InfraCloud

Inovativen proces za izdelavo digitalnih modelov grajene infrastrukture z uporabo oblaka točk.

Namen projekta InfraCloud je testiranje in nadgradnja že izdelanega prototipa za polavtomatsko izdelavo virtualnih modelov grajene infrastrukture, ki služijo nadaljnjemu projektiranju, rekonstrukciji obstoječega stanja ali upravljanju in vzdrževanju grajene infrastrukture.

Prototip temelji na osnovi algoritma z vključenimi domenami, ki na bazi podatkov značilnih prečnih prerezov povezuje značilne 3D točke in izdela (virtualne) BIM modele grajene infrastrukture. 3D modele se v nadaljevanju nadgradi z atributi (banka cestnih podatkov, materiali), kar vodi do izdelave pametnih modelov (BIM modelov) oziroma do aktualiziranih modelov obstoječega stanja z avtomatskim popisom vgrajenih količin.

Natančnejša prepoznava grajenih struktur ter izdelava digitalnih modelov omogoča celostno integralno načrtovanje in upravljanje ter bolj smotrno urejanje prostora in varnejše izvajanje posegov v prostor.

Rezultat projekta je aplikacija, ki iz nestrukturiranega oblaka točk (LiDAR posnetek) prepozna bistvene in nebistvene 3D točke, jih filtrira in s pomočjo tipičnih prerezov (knjižnice elementov infrastrukture) prepozna grajeno strukturo in izdela digitalni model (BIM model – model obogaten z atributi geometrije, materiala). Model bo zapisan v odprto kodnem formatu in primeren za uvoz v druga programska orodja.

Sočasno bodo potekale aktivnosti snovanja marketinške strategije, tako da bo ob zaključku projekta, izdelek oz. storitev pripravljen in primeren za trženje. Na trgu se bo ponujala aplikacija – programsko orodje in storitev, katere rezultat bodo 3D (BIM) modeli grajene cestne infrastrukture.

Končni uporabniki produkta in storitve (posledično modelov) so projektanti in javne ali zasebne ustanove, ki upravljajo infrastrukturo, po vsem svetu. Storitve bi koristile ne nazadnje tudi izpopolnitvi zbirnega katastra gospodarske javne infrastrukture.

Projekt InfraCloud umeščamo skladno s »Slovensko strategijo pametne specializacije« S4 v prednostno področje »Zdravo bivalno in delovno okolje«, za področje uporabe »Pametna mesta in skupnosti« in  fokusno tehnologijo, »Zajem in uporaba podatkov daljinskih opazovanj zemeljske površine«.

InfraCloud je orodje s katerim bo družba prihodnosti načrtovala mesta prihodnosti. 

Kanalizacijski sistem Medvode in Vodice

V sklopu projekta »Kanalizacije C0« smo v Občini Medvode in Občini Vodice izdelali projektno dokumentacijo za izgradnjo kanalizacijskega sistema.

Izgradnja povezovalnega kanala C0 v Mestni občini Ljubljana zajema tudi nadgradnjo odvajanja komunalne odpadne vode v Občinah Medvode in Vodice. V ta namen smo izdelali projektno dokumentacijo za izvedbo (PZI) na sedmih območjih, vključno z dvema črpališčema ter opravljali projektantski nadzor same izgradnje.

Podvoz Teharska v Celju

Projektiranje elektroinštalacij črpališča meteorne kanalizacije in projektiranje razsvetljave podhoda.

Projekt zajema izdelavo načrta elektroinštalacij in centralnega nadzornega sistema za črpališče meteorne kanalizacije pri rekonstrukciji podvoza in podhoda ob Teharski cesti v Celju ter izdelavo cestne razsvetljave podhoda s pomočjo talnih povoznih LED svetilk.

Črpališče meteornih voda – podvoz Teharska v Celju

Na območju rekonstrukcije Teharske ceste v Celju smo za potrebe odvodnje podvoza pod železniško progo izdelali načrt črpališča meteornih voda.

Črpališče je zasnovano kot armirano betonski objekt z vgrajenima dvema potopnima črpalkama, od koder se meteorne vode črpajo preko tlačnih cevi v bližnji jašek obstoječega kanalizacijskega sistema. Objekt črpališča je ograjen ter delno zaprt z nadstrešnico s prostorom za vgradnjo elektro omaric in dizel agregata.

Izdelava študije posodobitve cestnih povezav na odsekih Slovenj Gradec-Dravograd in Otiški vrh-Holmec

Študija obravnava rešitve možnih posodobitev cestnih povezav v koridorju 3. razvojne osi – sever, na 3. in 4. odseku.

V sklopu študije je bilo obdelano 14 variant omrežij, ki zajemajo različne tehnične rešitve cestne povezave na obeh odsekih: rekonstrukcije obstoječih cest, gradnjo novih dvopasovnih in štiripasovnih cest ter fazno gradnjo štiripasovnih cest. Za vsako omrežje je bila izdelana ocena investicije ter preveritev ustreznosti iz prometnega, prostorskega in okoljskega vidika. Na osnovi variant omrežij je bilo oblikovano 13 scenarijev izvedbe, za katere je bila izdelana CBA analiza. Končni izbor najprimernejšega scenarija je opravljen na podlagi večkriterijske primerjave treh ekonomsko najbolj upravičenih scenarijev.